• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Möjligheter till en ny chans?

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 279
Mottagna reaktioner
881
Poäng
717
Kvällstankar efter några öl.

Det verkar inte som att dina ekonomiproblem härstammar som spelmissbruk (vilket är min historia) men jag vädjar dig att ta denna livlina och hålla hårt i den.

Jag hade en gång i tiden också bara 200-250K i skulder och försökte gömma det, både i form av spelande men också till stor del av att gömma det genom att leva över budget och låna för att betala tillbaka andra lån. Det är faktiskt ifrån den sistnämnda delen som mina skulder rusat iväg. Hade jag lyssnat på andra här i forumet för 3 år sedan hade jag legat bra till nu. Nu sitter man istället med över 3dubbla och ser lån som en del av vardagen i många år framöver trots att situationen nu är väldigt bra trots allt.

Det jag menar är, ta dig en lång fundering på vad som har lett till dom här skulderna och ställ dig frågan, vilket håll vill du gå mot? Det är lätt att säga att man kommer styra upp allt med samlingslån men också lätt att falla tillbaka i dåliga vanor när man känner att "bara ett lån att hålla koll på, lite krediter skadar inte nu".

Önskar dig all lycka till, tänk på det jag skrivit bara. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp